top of page
Søg
  • krimiormen

"SØDT, SUNDERE, SYNDIGT"

Skrevet af Xenia Østerby Jensen


Egen udgave Købt ved Bogforum 2018


Forfatter: Xenia Østerby Jensen


Forlag: FADL`s Forlag


Udgivelse: 26. februar 2016


Sider: 245


Genre: Kogebog


ISBN-13: 9 788777 498633


Anmeldt: 10. september 2019


Om Bogen:


”Sødt, sundere, syndigt” er en bibel for dig, der har en sød tand, men også tænker på din sundhed. I opskrifterne bruges ikke sukker og mel, til gengæld er der fokus på den gode smag. Bogen byder på et univers af lækre og velsmagende desserter, kager og søde sager, og guider dig let igennem opskrifterne.


Du får velkendte kreationer, men med et sundt twist. Opskrifterne spænder bredt: Fra små lækre bidder, over hverdagsdesserter- og kager til udsøgte dessertkreationer, der sætter et smukt punktum for måltidet. Alle opskrifter ledsages af appetitvækkende billeder. Bogen giver dig desuden en hjælpende hånd til at komme i gang med den sukker- og melfrie bagning.


Du får nemlig et indblik i forfatterens forrådskammer med de vigtigste ingredienser til den sundere bagning samt tips og gode råd. Det er bare om at komme i gang. Xenia Østerby Jensen er en passioneret madblogger. Det vigtigste for hende er at få smagen frem i sit madunivers- og det forstår hun virkelig at gøre!

Følg hende på www.hjemmehosxenia.dk.


Anmeldelse:


”Sødt, sundere, syndigt” skrevet af Xenia Østerby Jensen, købte min datter på vores årlige tur til Bogforum i Bella Centret😊 Bogen blev udgivet i 2016 så den har 3 år på bagen 😊 Vi er en familie der elsker søde sager og lækkerier og ca. halvdelen af familien er temmelig slanke og den anden halvdel er vel lidt godt i stand :D


Verden er uretfærdig :D Men da vi alle sammen, som sagt, elsker at hygge med lidt sødt så er det vel ingen skade til at gøre det på en lidt mindre usund måde 😊 Sikken en bog 😊 billederne er simpelthen så lækre og indbydende. Derudover så elsker jeg, at opskrifterne består af meget få specielle ingredienser.


Javist Sukrin, kokosolie og lignende produkter er i den dyre ende 😊 Men til gengæld er det meget lidt man skal bruge, så når man først har købt det hjem, så har man jo altså til rigtig lang tid. Da jeg var barn og ung lavede min mormor hver sommer en fuldstændig fantastisk jordbær-rabarber grød da jeg så i ”Sødt, sundere, syndigt” faldt over opskriften ”Sød og blød rabarber- og jordbærgrød” så måtte jeg simpelthen prøve den 😊


Ingredienslisten er overskuelig: Rabarber, Jordbær, Vaniljestang, Sukrin+, citron, vand, chiafrø og evt. stevia. Til serveringen skal man bruge Piskefløde og enten mandelsplitter eller hakkede mandler. Det eneste jeg ikke havde hjemme var jordbær, sukrin, fløde og mandelsplitter så det var da til at overskue.


Som Xenia Østerby Jensen skriver, så er nogle af de lidt mere specielle ingredienser temmelig dyre. Sukrin som jeg manglede til min Rabarber-Jordbær grød kostede 80 kr. Til gengæld så bruger man så lidt at det ikke er noget man skal købe så tit. Grøden tog nærmest ingen tid at lave.


Mindre end, en halv time. Jeg er meget begejstret for opskrifterne i ”Sødt, sundere, syndigt” og både min datter og jeg kommer helt sikkert til at lave mange syndige ting fra denne bibel af en lidt sundere dessert- og kagebog. Det eneste jeg er lidt ked af, er sidenummereringen. Den er lavet i en farvetone der gør den rigtig svær at se hvis det ikke er dagslys.


Men alt i alt en fantastisk opskriftsbog.


Vurdering: 5 ud af 6 Roser


Krimiormen

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page