top of page
Søg
  • krimiormen

SEPTEMBER 2019

HELE 10 BØGER BLEV ANMELDT PÅ BLOGGEN I SEPTEMBER


SEPTEMBER 2019

September bød på lidt af hvert hvad angår genrer.


Intergalaktisk eventyr er en Science Fiction bog for unge, som jo egentlig ligger uden for mit fokusområde. Men jeg synes at det er spændende at give sig i kast med noget hvor jeg ikke lige ligger i målgruppen. Da jeg samtidig vidste at forfatterne skriver fantastisk, så tøvede jeg ikke. Samtidig så er bogen 2. del af en serie, hvor jeg har læst den 1. Intergalaktisk eventyr skrevet af Søren & Morten Ellemose er altså fra serien Rummets detektiver. 1 del hedder tidsmaskinen og den fortsætter med 3. del dusørjægerens hævn. Virkelig en spændende serie som jeg sagtens kan anbefale til familiens lidt yngre medlemmer. En tak skal lyde til Forlaget Forfatterskabet for denne skønne bog.


En krimiorm skal også leve og gerne leve godt. Derfor gled der ikke mindre end 3 bøger om mad ned i denne måned. Den 1. jeg læste og lavede lidt mad fra, var på opfordring af min yngste datter og er en af dem som hun har stående på sin reol fra et tidligere køb. For øvrigt dejligt at min læseglæde er smittet en smule af på begge mine døtre 😊 Så synes jeg lidt at jeg har gjort mit bedste for at vise dem bøgerne verden. Sødt sundere syndigt skrevet af Xenia Østerby Jensen er en kogebog om desserter, kager og andre søde sager uden mel og sukker. Jeg lavede sød og blød rabarber- og jordbærgrød lavet med sukrin og stevia i stedet for sukker. Det smagte præcis lige så fantastisk som hvis der havde været traditionelt sukker i. Udgivet af FADL`s forlag. Tak til min datter for den gode inspiration.


Jeg modtog yderligere 2 kogebøger fra FADL`s forlag. Brunch brunch brunch skrevet af Stephanie Spangsberg. 10 fantastiske forslag til gode brunch. Jeg lavede en enkelt af opskrifterne Røræg med bacon og brunchpølser simpelthen fordi vi, her i huset elsker bacon og æg. Fantastisk velsmagende.


Den sidste kogebog i denne omgang var Grøn morgenmad skrevet af Julie Karla. Det er egentlig ikke som sådan grøn morgenmad, men tips til hvordan man kan inkorporere mere grønt i sin morgenmad. Jeg valgte at lave en lille genialitet til de travle morgener. Nemlig grønne smoothie freezer packs. Det er ganske enkelt små poser med lige præcis de ting som man vil blende til sin morgensmoothies. De bliver så frosset ned og vupti så er de lige til at tage op om morgenen og blende.

De sidste 4 bøger jeg læste, var helt i min genre. Godt nok er genrerne beskrevet lidt forskelligt.


Anstalten skrevet af Stephen King er en fuldstændig fantastisk spændingsroman. Den er udgivet af Hr. Ferdinand/Politiken forlag. Næsten på højde med Kings univers er Mordet på en havfrue skrevet af Vores egne hjemlige forfattertrio Thomas Rydahl og A. J. Kazinski. Den er beskrevet som en krimi. Jeg ser hellere end gerne at de 3 forfattere fortsætter samarbejdet i endnu en krimi. Den er ganske enkelt fantastisk. Den er udgivet af Politiken Forlag.


Havfruens død skrevet af brødrene Søren & Morten Ellemose er 3. del af serien Manus Albino og udgivet på deres eget forlag Forfatterskabet. Efter de 2 første bøger i serien, Københavns brand og Fange 21, så troede jeg ikke at serien kunne nå større højder. Men det kan den. Den er fuldt ud på højde med de bedste Krimithrillere.

Den sidste krimi i denne måned udkommer først i morgen D. 1. oktober. Det er en anderledes debut i krimigenren. Mord i Pillemark skrevet af Lena Jo Hursh og bliver udgivet af Forlaget Forfatterskabet. Det er et udmærket bud på en såkaldt Samsø-krimi. Lena Jo Hursh kan såmænd udmærket fortsætte det gode arbejde.


Aktuelt er jeg ved at læse én af mine egne bøger. Jussi en biografi om Jussi Adler-Olsen skrevet af Jonas Langvad Nilsson. En all-round biografi der kommer hele vejen rundt om succesforfatteren. I bogen får man for øvrigt en forklaring på forskellen imellem en krimi og en thriller. I en krimi er forbrydelsen allerede sket i en thriller følger man forbrydelsens udførelse, kort fortalt.


Om et par uger står den så på efterårsferie i sommerhus på vestkysten af Jylland for vores familie. Men mon ikke der bliver tid til lidt gode bøger. Ellers har jeg mit Bookmate abonnement som jeg kan høre lidt lydbøger fra. De fylder trods alt ikke så meget 😊

God efterårsmåned og god læselyst.


Krimiormen

3 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page