top of page
Søg
  • krimiormen

"HJERTETS SLAG"

Passionerede samtaler med ildsjæle

skrevet af Helle Rechter & Claus Christensen


"Hjertets slag" skrevet af Helle Rechter & Claus Christensen

ANMELDEREKSEMPLAR


Forfatter: Helle Rechter & Claus Christensen



Udgivelse: 1. november 2019


Sider: 246


Format: Hardback


Genre: Livsstil


ISBN-13: 9788793755871


Anmeldt: 28. november 2019.


Jeg fik tilsendt bogen som et anmeldereksemplar. Anmeldelsen er udtryk for min egen vurdering af bogen og ikke påvirket heraf.


Forlaget skriver:


Passionerede samtaler med ildsjæle. Hjertets Slag er en bog om passion. Her finder du inspiration til at finde, forme, vedligeholde, styrke, tæmme og balancere din egen passion. Både i de 13 stærke og stærkt forskellige interviewsamtaler, i de tre ekspert-interviews og i de røde tråde, der knyttes i bogen undervejs.


Forfatterne bevæger sig på rejse ind i passionens væsen via møder med en række karismatiske personligheder, som har det til fælles, at de hver på deres område er unikt passionerede. Du møder dem alle i hjerteåbne samtaler. Men først og fremmest møder du i bogen måske nye nuancer af dig selv.


Hvilken takt slår dit hjerte i? Med forfatternes afsæt i terapi, coaching og teambuilding bliver du ført sikkert igennem rejsen, ind i passionens væsen og ind i dit eget inderste. Er du rejseklar?


Bogen indeholder interviews med:

ANJA LOVÉN

ANNE CATHRINE RIEBNITZSKY

BETTINA ALLER

CHRIS MACDONALD

CONNIE HEDEGAARD

ESKILD EBBESEN

JESPER BERGSTRØM

JIM LYNGVILD

LISBETH ZORNIG

MARTIN THORBORG

MICHAEL OG MATHILDE FALCH

SIMI JAN

UMAHRO CADOGAN


Anmeldelse:


”Hjertets slag” passionerede samtaler med ildsjæle skrevet af Helle Rechter og Claus Christensen. Bogen består af 3 farvede dele. Blå, rosa og gylden. Farverne symboliserer passionens hus. Inspirationen til passionens hus er hentet i Maslows og Dilts pyramide som er beskrevet i bogens intro-del.


Husets fundament er den blå del. Det handler om ressourcer og hvordan man styrker sine ressourcer.


Husets grundplan er bogens rosa del. Den handler om relationers betydning for din passion.


Husets højde er den gyldne del og handler om hvordan din passion hænger sammen med din identitet, dine værdier og de større sammenhænge.


Kort sagt kommer bogen godt rundt om passion og hvordan man udvikler og lever med sin passion. Forfatterne har interviewet 13 kendte passionerede mennesker og 3 eksperter om passion og livet som helhed.


Der er interviews med Anja Lovèn, Anne-Cathrine Riebnitzsky, Bettina Aller, Chris Macdonald, Connie Hedegaard, Eskild Ebbesen, Jesper Bergstrøm, Jim Lyngvild, Lisbeth Zornig, Martin Thorborg, Michael & Mathilde Falch, Simi Jan og Umahro Cadogan.


Alle karismatiske personligheder med hver deres meget forskellige passion. Men hvad er passion? Ifølge Ordnet.dk betyder passion stærk interesse eller forkærlighed for noget eller stærk, driftsbetonet følelse.


Det er bestemt en følelse som jeg godt kan relatere til. Lige nu sidder du og læser en af mine passioner. Hvis jeg selv skulle sætte ord på min egen personlige passion, så skulle det være ORD. Udover min store passion for bøger så er jeg en meget passioneret amatør slægtsforsker. Det er emner som jeg kan kredse om i timevis.

Tilbage til bogen.


Jeg fik undervejs lyst til at ændre på bogens titel. Når mine tanker kredsede om bogen blinkede ordet ”Hjertesag” i neon i min hjerne sammen med bogens titel ”Hjertets slag”. Det giver i min verden god mening. De mennesker der har bidraget til passionen i bogen, har alle en passion eller en sag der har sat sig dybt i deres hjerter.

Det er alt fra livsstil over musik til forfatterskaber og meget mere. ”Hjertets slag” er som tidligere nævnt, delt op i 3 farver. Efter hver farve er der genklange fra de 2 forfattere Helle Rechter og Claus Christensen hvor de reflekterer over de samtaler de har haft med de forskellige ildsjæle i blå, rosa eller gyldent del af bogen.


”Hjertets Slag” er ikke en bog som man bare lige hurtigt læser en enkelt gang, men det vil bestemt være en af den slags bøger som man vender tilbage til igen og igen. Både i fysisk henseende og i tankerne. En af den slags bøger, som man aldrig helt bliver færdig med at læse.


Den giver stof til eftertanke i din egen passion og dit eget liv. Det er bestemt ikke en hurtigt læst bog. Jeg måtte stoppe op undervejs og overveje hvad det var jeg lige havde læst. Med andre ord, dette er ikke hurtig litteratur, men litteratur til fordybelse, nærhed og omtanke.


Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til ”Hjertets slag” skrevet af Helle Rechter og Claus Christensen en absolut nytænkning fyldt med passionerede, karismatiske personligheder.


Vurdering: 5/6 Roser


Krimiormen


Bogen kan købes her:




5/6 Roser

69 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page