top of page
Søg
  • krimiormen

GODT NYTÅR 2020


Året 2019 lakker mod enden og Krimiormen kan se tilbage på et fantastisk år. Jeg må indrømme at jeg ikke har talt op præcis hvor mange bøger jeg har læst her mod slutningen af året. Men det er nok små 100 bøger, vil jeg tro. En stor tak skal lyde til alle mine samarbejdspartnere. Det gælder både Forfattere, forlag og ikke mindst mine følgere. Jeg ville ikke kunne blive ved med at få alle disse fantastiske læse-oplevelse uden én eneste af jer.


Jeg vil også, som vanligt  fortælle lidt om hvad jeg har læst i december. På trods af juletravlhed, lidt frivilligt arbejde for det lokalhistoriske arkiv som jeg er tilknyttet og alt muligt andet så er der alligevel blevet tid til at læse lidt forskellige genrer i løbet af december.


”Eva under isen” skrevet af Christin Marie Guild blev den første bog i december. Man tror næsten ikke, at der findes så meget ondskab og modbydelighed. Som man måske kan forstå ramte romanen mig virkelig dybt i sjælen. Det er ikke litteratur for sarte sjæle. Skrivestilen er levende og fængslende. Alligevel tog det mig noget tid at læse ”Eva under isen”.


”Den sicilianske forbindelse” skrevet af Hans-Willy Bautz. En krimi hvor hovedkaraktererne er Commissaria Angela Pecci og hendes kæreste Journalisten Michael Bech. Angela er Italiener og Michael er dansk men han arbejder i Tyskland og bor sammen med sine 2 børn og sine forældre.


”Kongekronen og rubinens hemmelighed” skrevet af An-Magritt Wibell Nygaard-Ech. Kronprins Frederik af Danmark arvede et smykkesæt fra sin mormor Dronning Ingrid. Det såkaldte Rubin garniture. Det tilhører i dag H.K.H. Kronprinsesse Mary af Danmark. Grevinde Laborde de Monpezat. Smykkesættet har en fremtrædende rolle i ”Kongekroner og rubinens hemmelighed” som er en historisk roman.


”Dødvægt” skrevet af Elsebeth Egholm vurderer jeg til at være månedens bog. ”Dødvægt” er smækfyldt med drama, bortførelser, Trafficking, erotik, vold, dybe følelser og overraskende drejninger af handlingen. På intet tidspunkt står handlingen stille i ”Dødvægt”. Historien er skrevet i et fantastisk sprog med god sammenhæng i handlingen. Lige fra første side er der fuld spænding på historien og jeg var fantastisk godt underholdt.


”Dark spirit” skrevet af Brian Palle Larsen er vel nok månedens overraskelse. Den endte på en måde, som jeg slet ikke havde forudset. På intet tidspunkt havde jeg spottet den drejning som plottet tog i slutningen af historien. En slutning der var højst overraskende og slet ikke hvad jeg havde forventet. Det er simpelthen et genialt træk fra Brian Palle Larsens side. ”Dark spirit” er spændende, fremmedartet, nytænkende og fabelagtigt godt skrevet.


”Stedfortræderen” skrevet af Pernille Rattleff.En krimi som blev månedens sidste læseoplevelse. Som der står i undertitlen … Skinnet bedrager. Kort sagt en anderledes bog hvor intet er som det syner og forbered dig på at blive overrasket. En fremragende bog hvor titlen faktisk har stor betydning og er spot on. Jeg sad tilbage med en følelse af at, Pernille Rattleff…den forfatter vil jeg da gerne læse noget mere af.


Til sidst har jeg kun tilbage at ønske alle følgere, forfattere og forlag et fabelagtigt 2020 og endnu engang tak for et skønt 2019. Jeg håber i alle har lyst til at fortsætte med at følge mig og sende mig endnu mere inspiration i det kommende år. GODT NYTÅR og pas nu godt på jer selv og hinanden.

Krimiormen

5 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page