top of page
Søg
  • krimiormen

August 2019

Krimiormen blog i august

August måneds læseoplevelser bød på ikke mindre end 10 meget forskellige bøger. Det er bestemt ikke alle måneder der byder på så mange og så meget forskelligt. 2 af bøgerne var mine egne indkøb. Nå ja og så læste jeg en enkelt e-bog.


”Auditøren” skrevet af Carsten Busk, købte jeg af forfatteren til sidste års Bogforum i Bella Centret. Den har taget mig noget tid at komme igennem da jeg ikke var så imponeret over skrivestilen. Men nu lykkedes det altså. Og hvem ved, selvom jeg ikke var specielt imponeret, så kan det da sagtens være litteratur som andre kan finde interessant.


”Protokollen” skrevet af Michael Katz Krefeld er straks en anden sag. Den købte jeg da jeg tilfældigt kom forbi en genbrugsbutik 😊 Han skriver fænomenalt som altid. Det er absolut en af mine yndlingsforfattere.


Måneden startede ellers et helt andet sted, med ”Mordet i elverskoven” skrevet af Mette Østergaard Filsø. Det er en Fantasy roman. Genren er lidt uden for det som jeg normalt giver mig i kast med. Men jeg kan nu godt lide at udvide min horisont og tænke lidt i hvad mine egne børn måske ville kunne lidt at læse da de var inden for denne målgruppe.


Apropos mine børn, så lånte jeg i august Thrilleren ”Jeg overvejer at gør det forbi” skrevet af Iain Reid af min datter. Et interessant bekendtskab, må jeg sige. Jeg var lidt ambivalent omkring bogen. Kunne jeg lide den…eller kunne jeg ikke. Jeg syntes at den var lidt særpræget og samtidig så havde jeg faktisk lyst til, at læse den igen 😊


”Stille skrig” skrevet af Katja Ranvits var helt sikkert i den gode ende. Den var skræmmende og vanvittig godt skrevet. En af den slags bøger der beviser, at det nogle gange kan være befriende at læse noget af en forfatter, som man ikke kendte i forvejen 😊


E-bogen jeg læste, var spændingsromanen ”Fjendespor” skrevet af Keld Broksø. Forfatteren sendte selv bogen til mig. På trods af, at det var hans 6. udgivelse, så havde jeg ikke, tidligere stiftet bekendtskab med hans forfatterskab. Det bliver da bestemt ikke sidste gang, at jeg åbner en bog, skrevet af Keld Broksø. Helt formidabel skrivestil 😊 Måske tænker du, at det da vist er en fejl, fordi jeg før har anmeldt samme bog. Men nej det er det ikke. Jeg har anmeldt bogen før, men jeg havde nogle kommentarer omkring korrekturlæsningen. De kommentarer rettede forfatteren op på og så syntes jeg ikke at jeg kunne andet, end at anmelde bogen med de nye rettelser. Forfatteren skrev efterfølgende til mig:


”Her i 50 året for første månevandring er du vist hermed tilmed første anmelder nogensinde med to gennemlæsninger - og revurdering.”


Jeg syntes at, når mine kommentarer bliver taget til efterretning, så fortjener bogen også en ekstra gennemlæsning, når nu det faktisk var en virkelig god bog.


2. del af Manus Albino-serien ”Fange 21” skrevet af Søren & Morten Ellemose er simpelthen fantastisk og jeg håber at jeg snart får mulighed for at læse 3. del af denne fantastiske serie.


Af de samme forfattere fik jeg også læst 1. del af Science-fiction serien Rummets detektiver. ”Tidsmaskinen” og ja, jeg er altså lidt begejstret for tvillingebrødrenes forfatterskab. Så kom frisk med flere af den slags. Også selvom bogen er en ungdomsbog.


Den sidste bog jeg læste i august, får i ikke så meget at vide om endnu 😊 Den har først udgivelsesdag på fredag D. 6. september så detaljerne må i vente med til fredag. Men det er krimien ”Mordet på en havfrue” skrevet af Thomas Rydahl & A. J. Kazinski. De 3 forfattere har et yderst interessant udgangspunkt i denne krimi, som jeg i hvert fald ikke har set før.


Til sidst så blev august 2019 også den måned hvor jeg fandt ”Mit varemærke” på mine anmeldelser 😊


Jeg har valgt fra 1-6 roser i stedet for, Som tidligere, at jeg gav stjerner. Rosen er ikke rød. Jeg synes at røde roser godt kan forbindes med krimigenren. Men da jeg nu faktisk anmelder meget andet end krimi også så var en lidt anden farve vel passende 😊


På gensyn i september til mange flere spændende læseudfordringer.

Krimiormen

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page