top of page
Søg
  • krimiormen

"SLANK MED CHOKOLADE"

Kogebog skrevet af Henriette Søvind


ANMELDEREKSEMPLAR


Forfatter: Henriette Søvind


Foto: Puk Damgaard Jensen


Forlag: Forfatterskabet.dk


Udgivelse: 24. november 2020


Sider: 196


Format: Hardback


Genre: Kogebog


ISBN: 9788794049252


Anmeldt: 17. februar 2021


Jeg fik tilsendt bogen som et anmeldereksemplar. Anmeldelsen er udtryk for min egen mening om bogen og ikke påvirket heraf.


Om bogen:


Denne bog er til dig, som ønsker en sund livsstil med fokus på princippet: fra mere mad til bedre mad! Kogebogen er fyldt med lækre opskrifter, som vil mætte og inspirere alle din sanser og samtidig forstærke din energi og livsglæde.


Og naturligvis med masser af god chokolade. Du får en masse sunde alternativer til dine normale rutiner. • Morgenmad der gør dig stærk• Frokost der giver energi til resten af dagen• Aftensmad som gør dig glad i låget Alle opskrifter er bygget op omkring simple living. Det er enkle opskrifter, hvor de fleste kan laves på 10-15 minutter med udgangspunkt i et ganske almindeligt hverdagskøkken eller med resterne fra køleskabet.


Det skal være nemt og lækkert at spise sundt. Bogen indeholder også forfatterens personlige guide til en sundere livsstil. Hun tabte selv 45 kg og har nu holdt vægten i 13 år. Hun har skrevet bogen, så alle kan få let adgang til en sund livsstil.


Du får også svar på, hvad der sker med mængden af mad, hvis du skifter til en mindre størrelse af tallerken eller spiser med tungt bestik.


Om forfatteren:

Henriette Søvind er indehaver af adfærdsdesignerskolen og har i årevis arbejdet med sund livsstil og adfærd. Hun deltog i Masterchef 2019 på TV3.

Anmeldelse:


Henriette Søvind har skrevet ”Slank med chokolade”. Lad mig sige med det samme, at titlen ikke kommer af at, der er chokolade i alle retterne. Men titlen kommer ud fra at, Henriette Søvind hylder et princip om at, man skal spise 20 gram chokolade hver dag, fordi der er så meget sundt i den mørke chokolade på 70-80 %. Jo mørkere chokoladen er, des bedre.


Henriettes egen rejse i den sunde livsstil opstod, da hun selv vejede på den forkerte side af 100 kg. Bogen er smækfyldt med kloge og tankevækkende citater. Henriette Søvind har en Facebookside:



Da jeg kiggede lidt på siden, fandt jeg også masser af bevingede ord. Henriette er Adfærds-Coach, arbejder med livsdesign & har desuden en Kostvejleder skole. Et af de første citater jeg faldt over i ”Slank med chokolade” var følgende:


”Du lærer ikke af din erfaring, men du lærer af at, reflektere over din erfaring”.


Henriette voksede op med 7 søskende og det var allerede i hendes barndom at, den dårlige livsstil, hvor slik var en trøst, begyndte. For 16 år siden havde Henriette tabt sig fra 102 til 59 kg. En vægt som hun har holdt stabil lige siden.


Efterfølgende uddannede Henriette sig til kostvejleder. Henriette spiser altid æg til morgenmad for at holde et stabilt blodsukker. Endnu et citat:


"Livet handler ikke om at finde sig selv men om at skabe sig selv”.


Henriette anbefaler at man udfordrer sin smagssans.

Det gjorde jeg ved at afprøve en af de skønne opskrifter som ”Slank med chokolade” er fyldt med. Jeg valgte at lave en nem og enkel morgenmad bestående af ”Flad mave-pandekager”. Opskriften er meget enkel og med kun 4 ingredienser.


Af banan, æg, kanel og kardemomme lavede jeg pandekager. Det var bestemt en udfordring for min smagssans, når man er vant til søde pandekager. Men lækkert var det helt bestemt og meget enkelt at tilberede.


Henriette anbefaler at man ændrer få vaner ad gangen. Et princip som jeg har erfaret virker ganske effektivt. En anden anbefaling er at når du vågner om morgenen, så tænk på glæden ved, at tilbringe endnu en dag med dig selv.


Æstetikken omkring spisebordet har meget større betydning end man skulle tro. Dæk et pænt bord med dug, lidt blomster og fint service. Det gør nydelsen ved måltidet, så meget bedre. Ikke mindst skal man huske på, at man altid har et valg.


”Slank med chokolade” er utrolig smuk og inspirerende og opskrifterne er utroligt enkle og ser virkelig indbydende ud. Jeg er i hvert fald blevet inspireret til at afprøve ”Grøn salat med rejer og avocado” til en lækker frokost.


Jeg skal bestemt også nyde et mellemmåltid bestående af ”Mandler med chokolade og havsalt”. Det er en enkel og ”Usyndig” måde at få sine 20 gram chokolade i en hyggestund.


Nåå ja og så har jeg præsenteret familien for ”Kålhotdogs”. En ret der gjorde stor lykke. Retten består af tomatsalsa og kyllingepølser serveret smukt i et romainesalatblad. Der skal ikke herske tvivl om, at vi kommer til at afprøve mange flere af alle de skønne opskrifter i bogen.


”Slank med chokolade” får mine varmeste anbefalinger med på vejen, hvad enten du ønsker at leve et sundere og slankere liv eller bare gerne vil inspireres.


Vurdering: 6/6 Roser.

Krimiormen.


Bogen kan købes her:


Besøg forfatteren her:


Besøg forlaget her:


6/6 Roser


24 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page