top of page
Søg
  • krimiormen

"GØR KÅL PÅ KÆRESTEKILO & SINGLESUL"

Opdateret: 28. aug. 2020

SKREVET AF MICHELLE KRISTENSEN


ANMELDEREKSEMPLAR


Forfatter: Michelle Kristensen


Forlag: Politikens forlag


Udgivelse: 28. august 2020


Sider: 232


Format: Indbundet


Genre: Mad og gastronomi


ISBN: 9788740060669


Anmeldt: 28. august 2020


Jeg fik tilsendt bogen som et anmeldereksemplar. Anmeldelsen er udtryk for min egen mening om bogen og ikke påvirket heraf.


Om bogen:


Når sød musik opstår, og to flytter sammen, er der ikke grænser for, hvor meget man vil forkæle hinanden med lækker mad og vin. Det kan resultere i mange ekstrakilo. Og hvis man bliver single, kan det gå to veje. Nogle taber sig, men de fleste tager på af at skrue op for hyggen for ikke at have for ondt af sig selv.


Blandt de 75.000 kvinder, der de seneste syv år har tabt sig på sundhedsekspert Michelle Kristensens MK camps, kæmper mange med netop ”kærestekilo” og ”singlesul”. De vil tilbage til deres gamle vægt, men uden at undvære de hyggelige stunder.


Hvordan gør man det? Det afslører Michelle i sin nye bog med skønne madopskrifter og overskuelige kostplaner til 4 uger – samt det fortælle-tekniske greb, hun har fornyet hele slankebogs-genren med: Funktionel fiktion.


Vi møder nemlig Store Sonja; den fiktive kvinde, Michelle har stykket sammen af sine bootcamperes personlighedstræk. I sidste års bestseller Ny krop på 4 uger lavede Store Sonja alle de klassiske vægt- tabsbommerter, så man ikke kunne lade være med at grine af hende.


Men man kunne også spejle sig i hende og lære af hendes fejl uden løftede pegefingre. I den nye bog har Store Sonja fået kæreste. De tabte kilo kommer snigende tilbage, og også kæresten tager på. I fire forrygende uger følger vi parrets indsats for at ændre vaner med hjælp fra Sonjas veninde, sundhedseksperten Michelle.


Samtidig går hendes anden veninde i gang med at smide de kilo, hun har taget på efter at være blevet single. Metoden virker nemlig også fantastisk, når kærligheden er slut eller ikke er kommet forbi endnu.


Anmeldelse:


Michelle Kristensen lader os endnu engang møde store Sonja og hendes veninde sundhedseksperten Michelle. I ”Gør kål på Kærestekilo & singlesul” Er der en komplet kostplan til 4 uger, 48 nemme opskrifter og masser af plads til hygge og nydelse.


I tilgift så synes jeg at bogen er sat virkelig lækkert op og coveret er utrolig flot. I ”Gør kål på kærestekilo & singlesul” er det 2. gang man møder den skønne fiktive person Store Sonja og hendes univers. Det er en rigtig morsom ide` at indlægge en lille historie i en bog om sund livsstil.


Historien om Store Sonja giver svar på rigtig mange af de spørgsmål som jeg fik undervejs om Michelle Kristensens MK-principper. Store Sonja har fået en kæreste Jeppe og de hygger sig lidt rigeligt med vin og slikskål. Det betyder at de 10 kilo som Sonja tidligere havde tabt sig er røget på igen.


Hun må nu igen gribe fat i veninden Michelle som tidligere har været Sonjas personlige træner og livsstilscoach. Sonja og Michelle har en veninde der hedder Sonja H. Sonja H. er lige blevet single og bliver inddraget i Store Sonja og Michelles slankeprojekt.


Sonja H. har nemlig også fået lidt sul på sidebenene nu hun er blevet single. Det er faktisk en hylende morsom historie, som jeg personligt synes, gør principperne i Michelle Kristensens Boot-camps væsentligt mere ”Spiselige” og giver svar på de fleste af de spørgsmål, der dukkede op undervejs, når man som jeg ikke er den store haj indenfor opbygningen af Michelle Kristensens MK-principper.


I ”Gør kål på kærestekilo & singlesul” får man 4 ugers kostplan til at starte en sundere livsstil op på. Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal gennemføre denne 4 ugers plan. Jeg er ikke den store fan af bønner og linser, men opskrifterne ser simpelthen så lækre ud, at både cæsarsalat med grønkål og kikærter, Bønneomelet med rødbedehumus og chokoladekage lavet af kidneybønner får en chance i mit køkken.


Jeg er startet op med den 1. uges kostplan. Derfor har jeg lavet granola til min morgenmad. Det er virkelig nemt at lave og tager mindre end 1 time og så har man granola til et par ugers morgenmad til 1 person. Jeg glæder mig virkelig til min 1. uges kostplan.


”Gør kål på kærestekilo & singlesul” er én af den slags bøger, som af en eller anden grund, nærmest frister bare ved sit skønne udseende. Jeg har før anmeldt ”Mission sund mad” som var Michelle Kristensens første egentlige kogebog, smækfyldt med opskrifter efter MK-principperne.


MK står i denne forbindelse både for Michelle Kristensen og Motion og kost. Du kan læse min anmeldelse af bogen her: https://www.krimiormen.dk/445966750

Hvis man vil læse mere om MK Principperne kan man gå ind på www.mkuniverset.dk.


Her finder man også links til Michelle Kristensens blog, lidt information om hendes camps og meget andet. ”Gør kål på kærestekilo & singlesul” slutter af med ikke mindre end 48 inspirerende og lækre opskrifter lige til at gå i gang med.


Alle opskrifterne ser utroligt simple og lækre ud og kræver ikke mange timer ved kødgryderne. I tilgift så er der tips til hvad der er en god ide` at spise i forbindelse med motion. ”Gør kål på kærestekilo & singlesul” får mine varmeste anbefalinger med på vejen hvis du gerne vil ændre din livsstil, finde en lidt slankere udgave af dig selv frem, eller bare savner inspiration til et sundere køkken.


Vurdering: 5/6 Roser

Krimiormen


Bogen kan købes her:


Besøg MK-universet:



5/6 Roser



44 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page