top of page
Søg
  • krimiormen

"ALT DET JEG ALDRIG FORTALTE DIG"

Roman skrevet af Celeste Ng


"Alt det jeg aldrig fortalte dig" skrevet af Celeste Ng

ANMELDEREKSEMPLAR


Forfatter: Celeste Ng


Forlag: Hr. Ferdinand/Politikens Forlag


Udgivelse: 23. juni 2020


Sider: 300


Format: Hæftet


Genre: Roman


ISBN-13: 9788740048193


Anmeldt: 23. juni 2020


Jeg fik tilsendt bogen som et anmeldereksemplar. Anmeldelsen er udtryk for min egen mening om bogen og ikke påvirket heraf.


Om bogen:


Lydia er Marilyn og James Lees yndlingsbarn. Hendes forældre er fast besluttede på, at deres datter med de lysende blå øjne og det sorte hår skal nå de mål, de ikke selv opnåede; hun skal være læge, ikke hjemmegående husmor, hun skal være vellidt og populær.


Men Lydia lever med et pres, som ingen af de andre unge i Ohio-forstaden kender indefra; hendes far er søn af kinesiske immigranter, og det gør både Lydia og hendes far iøjnefaldende hvor som helst. Da Lydia findes død i en sø i nabolaget, omsluttes James af en skyld, der truer med at ødelægge hans ægteskab.


Marilyn er knust og fast besluttet på at nogen skal drages til ansvar – koste hvad det vil. Lydias ældre bror Nathan er overbevist om at en lokal bølle er involveret. Men det er kun familiens yngste, mest observante medlem, Hannah, der ved hvad der virkelig skete.


Alt det jeg aldrig fortalte dig, er en gribende page turner om kærlighed, hemmeligheder, længsel og løgne.


Anmeldelse:


”Alt det jeg aldrig fortalte dig” er en roman om familien Lee. Faderen James er født i USA af Kinesiske forældre. Hele sit liv har James følt at han lyste op alle steder hvor han kom. Han er anderledes og har haft det lidt svært med relationer.


Hans kone Marilyn er barn af Amerikanske forældre men har også altid født sig anderledes. Da hun var yngre, havde Marilyn en drøm om at blive læge. Men tilbage i 50- og 60`erne var det ikke helt almindeligt for en kvinde. Ægteskab og børn satte en stopper for hendes drømme.


Da vi kommer ind i historien, er vi i maj 1977. James og Marlyn har 3 børn. Den ældste Nath er omkring 18 år og på vej til at flytte hjemmefra for at studere på Harvard. Den mellemste datter Lydia er 16 år og forældrene forguder Lydia så meget at de næsten glemmer de 2 andre børn.


Lydia bliver presset til at være den fagligt dygtigste i alle fag i skolen. Lydia bliver pålagt hvad hun skal med sit liv. Uden tanke for hendes egne ønsker og drømme. Hun magter ikke at sige fra. Ene og alene fordi hun gav sig selv et løfte da hun var et lille barn.


Marilyn og James` yngste datter Hannah er 12 år og nærmest usynlig både i forhold til forældrene og sine søskende. Men Hannah er i virkeligheden den der ser mest. En morgen er Lydia forsvundet. Hvor er hun og hvem var Lydia i virkeligheden?


Kendte hendes forældre Lydias dybeste hemmeligheder? Lydia er nu ikke den eneste i familien med sine egne hemmeligheder. Faktisk har alle 5 familiemedlemmer deres egne hemmeligheder. Hemmeligheder som de aldrig har delt med de mennesker, som de burde være mest fortrolige med.


Bogen er skrevet så man kommer helt ind bag ved hvert eneste familiemedlem i familien Lee. ”Alt det jeg aldrig fortalte dig” skrevet af Celeste Ng er en varm roman om et hjerteskærende emne. I mit univers er den skrevet fuldstændig fantastisk, gribende og tankevækkende.


"Alt det jeg aldrig fortalte dig" er èen af den slags bøger som sætter sig dybt i sjælen og giver stof til eftertanke. Tak til forfatteren for at minde om, at man skal huske at være til stede i sit liv og huske sig selv i samværet med andre mennesker. Lytte til sine nærmeste og huske at dine drømme måske ikke er de samme drømme, som dine nærmeste menneskers drømme om et godt liv.


”Alt det jeg aldrig fortalte dig” er fænomenalt skrevet og gribende langt ind, der hvor det betyder noget. Jeg vil være ærlig og indrømme at bogen gav denne læser en mavepuster og fik sat mine egne relationer i et lidt andet perspektiv.


Wow siger jeg bare. Sådan skal det bare gøres. Jeg kan ikke andet end give ”Alt det jeg aldrig fortalte dig” 6 smukke roser. Denne smukke roman får absolut mine varmeste anbefalinger med på vejen. ”Alt det jeg aldrig fortalte dig” er en af den slags romaner som man bliver klogere af og som man ikke er helt færdig med når sidste side er læst. Bogen kan fås som e-bog, lydbog og fysisk bog.


Vurdering: 6 Roser


Krimiormen


Bogen kan købes her:



Besøg forlaget her:


6/6 Roser

5 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

"Utøj"

"Syv M2 med lås" skrevet af Jussi adler-olsen

Anmeldelse: ”Syv kvm med lås” er Jussi adler-Olsens sidste og 10. bind om og med afdeling Q. Jeg vil klart anbefale at man læser alle 10. bind for at få det fulde udbytte af hele serien. Bogen er afsl

bottom of page